کارشناسان تک سامان هور پاسخگوی شما هستند.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چسب بلوک سیمانی چیست؟

چسب بلوک سیمانی

چسب بلوک سیمانی یک چسب فوم پلی اورتان تک جزئی است که جایگزین ملات های سیمانی برای سنگ تراشی، تیغه کشی و دیوار چینی می شود. همچنین برای ساخت دیوارهای باربر، غیر باربر و خود نگهدارنده، پارتیشن و سایر کارهای بنایی استفاده می شود. این محصول دوام، استحکام و مقاومت بلوک ها در برابر شرایط مختلف محیطی (رطوبت و یخ زدگی) را تضمین می کند.

تکنولوژی پیشرفته موجود در چسب بلوک لیکا به حرفه ای ها در سراسر جهان این امکان را می دهد که کارهای ساختمانی را آسان تر و کارآمدتر انجام دهند. این چسب برای بلوک های بنایی دارای گواهینامه های متعددی است که کیفیت بالای ساخت آن را تایید می کند.

حوزه کاربرد چسب بلوک سیمانی

بلوک های بتنی یک مصالح دیواری مدرن هستند که به عنوان جایگزینی برای بتن مسلح و آجر سنگین ایجاد شده اند. برای چیدن چنین بلوک هایی از ترکیب چسب مخصوصی استفاده می شود که از نظر خصوصیات نسبت به ملات سیمان سنتی برتری دارد که به آن چسب بلوک سیمانی می گویند.

اجرای دیوارهای باربر ساختمان های کم ارتفاع ساخته شده از بتن هوادهی ( بتنی که شامل حباب های کوچک هوا است) سرامیک و سایر بلوک ها مناسب است. همچنین برای اجرای دیوارها و پارتیشن های خود نگهدارنده هر ساختمان ساخته شده از بتن هوادهی، سرامیک و بلوک های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب برای بلوک های بتن هوادهی، سیلیکات گازی و فوم بتن نیز به کار می رود.


با استفاده از بلوک های بتنی هوادهی، می توانید دو مشکل ساخت و ساز را حل کنید:

افزایش سرعت ساخت دیوار
به دست آوردن سازه های محصور با ویژگی های عایق حرارتی بالا

چسب بلوک سیمانی نقش بسزایی در حل این مشکلات دارد. برای ساخت چسب مورد استفاده به جای سیمان در هنگام بلوک چینی، از مواد اولیه با کیفیت زیر استفاده می شود:

سیمان پرتلند درجه یک، به عنوان یک اتصال دهنده (جزء اصلی چسب) عمل می کند
بهترین شن و ماسه که به طور کامل از ناخالصی ها تمیز شده است
اجزای پلیمری طراحی شده برای افزایش انعطاف پذیری چسب

با توجه به این مواد افزودنی، چسب بلوک سیمانی، چسبندگی بالاتری به دست می آورد و تبدیل به سیال می شود که به آن اجازه می دهد تا به کوچکترین ترک ها نفوذ کند. افزودنی های اصلاح کننده که به لطف آنها چسب بلافاصله سفت نمی شود، اما به تدریج قدرت می یابد. با توجه به چنین اجزایی، درزها حتی هنگام نوسانات دما نیز ترک نمی خورند و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کنند. به لطف افزودنی های فوق، چسب رسانای حرارتی کمتری پیدا می کند.

محلول چسب، محکم به بلوک ها می چسبد، در نتیجه سازه های دیوار تقریباً یکپارچه هستند. از آنجایی که ضخامت چسب فقط 5 میلی متر است، ویژگی های مقاومت ساختمان های در حال احداث را کاهش نمی دهد. حداقل ضخامت اتصال بلوک ها، به لطف انعطاف پذیری بالای چسب، به دست می آید. این چسب مانند سیمان معمولی هیچ ناخالصی دانه درشتی در آن وجود ندارد.

مواد سفت کننده بلوک سیمانی

چسب یا مواد سفت کننده بلوک سیمانی موادی هستند که به منظور افزایش استحکام بلوک‌های سیمانی استفاده می‌شوند. این مواد می‌توانند به صورت پودری یا مایع باشند و معمولاً از ترکیبات سیمانی یا شیمیایی ساخته می‌شوند.

چسب بلوک سیمانی یک نوع ماده سفت کننده بلوک سیمانی است که به صورت پودری یا مایع موجود است. این ماده از ترکیبات سیمانی و افزودنی‌های شیمیایی ساخته شده است و به منظور افزایش استحکام و چسبندگی بلوک‌های سیمانی استفاده می‌شود.

ویژگی های چسب بلوک سیمانی

گذاشتن جسب بلوک سیمانی بعضی از بلوک ها مانند بلوک های گازی نه تنها یک مصالح دیواری هستند، بلکه یک ماده عایق نیز هستند و اگر انتقال حرارت داخل خود بلوک کم باشد، درزهای بین بلوک ها از نظر اتلاف گرما، آسیب پذیر هستند. با کاهش ضخامت درز بنایی با این چسب ها، می توان نسبت به سیمان معمولی، اتلاف حرارت را چندین برابر کاهش داد.

چسب بلوک سیمانی برای بلوک ها در ابتدا به شکل یک مخلوط خشک به محل ساخت و ساز می رسد که می تواند در دمای بسیار پایین بدون از دست دادن خواص خود استفاده شود. حتی چسب تازه تهیه شده می تواند خاصیت ارتجاعی خود را برای مدتی در دمای منفی حفظ کند. چنین توانایی هایی به دلیل وجود مواد افزودنی اضافی که اثر ضد یخ دارند در چسب، ذاتی هستند. البته هر نوع چسب ویژگی های خاص خود را دارد. تولید کنندگان مختلف انواع مختلفی از چسب را با ویژگی های متفاوت ارائه می دهند.

سوالات در مورد چسب بلوک سیمانی

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا در صورت عدم وجود چسب به میزان لازم، می توان از ملات سیمان سنتی برای چیدن بلوک استفاده کرد؟ چنین جایگزینی چقدر امکان پذیر است؟ نقطه ضعف مخلوط های ساختمانی معمولی مانند سیمان دانه درشت، وجود ماسه با کیفیت پایین است. با شن و ماسه معمولی نمی توان اتصال یک درز به ضخامت 5 میلی متر را مانند چسب، تمیز دست آورد.

هنگام استفاده از سیمان برای بلوک چینی، به دلیل ضخامت زیاد درزهای سیمانی، مصرف مصالح افزایش می یابد. مشکل اصلی این است که محلول معمولی سیمان، رسانایی حرارتی بالایی دارد. گرما به شدت از طریق آن به گردش در می آید و دیوارها رو به بیرون می رود. علاوه بر این، چنین محلولی قادر به حفظ رطوبت نیست.

بنابراین استفاده از چسب، برای چسبندگی قابل اعتماد به بتن که دارای تعداد زیادی منافذ است ضروری است. چسب به عنوان مانعی برای ورود رطوبت به ردیف های بالایی بلوک ها از ردیف های پایین تر، بسیار عالی عمل می کند. با در نظر گرفتن چنین ظرافت هایی، چسب را می توان در مقایسه با ملات معمولی ماده بهتری برای چیدن بلوک های بتنی دانست.