کارشناسان تک سامان هور پاسخگوی شما هستند.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین عایق رطوبتی دیوار سیمانی داخلی و خارجی

عایق رطوبتی دیوار سیمانی

شناخت و استفاده از بهترین عایق رطوبتی میتواند ساختمان ها را تا حد زیادی از فرسودگی نجات دهد. رطوبت در طول زمان و به مرور باعث فرسودگی دیوار ها می شود و به آن ها آسیب میرساند. برای جلوگیری از این ضرر و خرابی بهتر است از عایق استفاده شود.

عایق رطوبتی چیست؟

عایق رطوبتی چیست؟

به طور کلی بهترین عایق رطوبتی را می توان اینگونه تعریف کرد که پوششی مقاوم در برابر نفوذ آب به داخل دیوار است. این پوشش از دیوار ها در مقابل آب و پوسیدگی محافظت می کند. رعایت کردن این مورد در قسمت هایی از ساختمان که در معرض آب هستند بسیار واجب است. این مکان ها شامل حمام، دستشویی، استخر و پشت بام اند. اگر این محافظت صورت نگیرد با نفوذ آب به داخل دیوار حتی به سازه اصلی هم اسیب میرسد. در صورت عمیق بودن مشکل میتواند باعث زنگ زدگی و فرسودگی قسمت هایی از اسکلت اصلی ساختمان شود. با عایق کردن حتی میتوان از خرابی های ترکیدن لوله هم پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: فوم بتن چیست؟

مزایای استفاده از بهترین عایق رطوبتی در دیوار سیمانی

استفاده از بهترین عایق رطوبتی در دیوارها و کف مناطق مستعد رطوبت از مهم ترین اقدامات در ساخت و ساز ساختمان است. از جمله این مزایا می توان به موارد برجسته زیر اشاره کرد:

  •  استفاده و به کار بردن اسان عایق: عایق رطوبتی را میتوان لایه اضافه و مقاوم است که بر روی دیوار اصلی کشیده می شود و باعث افزایش مقاومت دیوار می شود.
  • به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی: این پوشش به آسانی به کار برده میشود و انجام آن برای بیشتر افراد قابل انجام است.
  • مقاومت در برابر اشعه مضر uv
  • مقاوم کردن سازه در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف: پوشش در مناطق آب و هوای مختلف مانند شهرهای با هوای شرجی یا گرما و رطوبت بالا از ساختمان و دیواره ها محافظت میکند و سازگاری بالای با انواع آب و هوا دارد.
  • مقاوم در برابر اشتعال: این ماده اشتعال پذیر نیست و در مقابل آتش گرفتن بسیار امن است.
  • سرعت بالا و آسان در انجام کار
  • مقاوم در مقابل سایش: از شکستگی و ترک برداشتن لایه زیرین جلوگیری می کند.
  • انعطاف پذیری بالا با خاصیت پوشانندگی درزهای سطح
  • قابل اجرا بودن بر روی همه ی سطح ها
  • چسبندگی محکم به سطح زیری و ماندگاری این چسبندگی: در مقابل رطوبت همیشگی به خصوص در مناطقی که در معرض ضربات مداوم آب است بسیار کاربردی و مقاوم عمل می کند.

بهترین عایق رطوبتی در بازار کدام است؟

از بهترین عایق رطوبتی که در بازار موجود است میتوان به عایق های زیر اشاره کرد.

شفاف نانو بافر

عایق شفاف نانو بافر دارای رنگ شفاف که به آسانی رنگ سازه شما را نشان می دهد. بر روی همه سطح ها حتی سطح مرطوب هم قابل استفاده و کاربردی است. این سبک پوشش در برابر سوختن و اتش گرفتن مقاوم است و اشتعال پذیر نیست. همچنین دارای سازگاری بسیار بالا در برابر تغییرات دمایی و آب و هوایی است. معمولا با دستگاه های ایرلس و کنیتکس پاش استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: دلیل ترک دیوار سیمانی

قیرگونی

ابتدایی ترین نوع عایق استفاده شده در طول تمام دوره ها قیر و گونی بوده و هست. این سبک بسیار سنتی و کاربردی بوده و با در دسترس بودن همیشگی بسیار مورد توجه قرار میگیرد. قیر و گونی در برابر ضربات آب مقاوم است و معمولا برای کف های حمام، دستشویی و کف های در معرض آب استفاده می شود.

عایق نانو

محصولی است بسیار کاربردی که لایه ی نازکی از آن می تواند از دیوار در مقابل رطوبت زنگ زدگی و خرابی محافظت می کند. این پوشش با فناوری نانو ساخته شده و نوع پیشرفته ی از عایق است. به طور معمول برای همه مکان ها چه با رطوبت بالا و چه با رطوبت کم قابل استفاده است.

عایق سفید

این عایق دارای استحکام کششی بسیار بالایی است و با تغییر دما و انقباض و انبساط از بین نمی رود. در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مقاوم است. مهم ترین ویژگی این پوشش این است که آتش نمی گیرد. میتوان از آن برای سطح های مورب و دارای موج هم استفاده کرد. اعمال ان بر روی سطوح بسیار ساده و قابل انجام برای بیشتر افراد است. ویژگی منحصر به فرد این سبک عایق تغییر رنگ آن به دلخواه مشتری است.

عایق af310

بسیار مقاوم در برابر سرما و گرما است. داری انعطاف پذیری وول عمر بسیار بالایی است. نسبت به سایر عایق ها وزن سبک تر و کاربردی تری دارد.

بهترین عایق رطوبتی دیوار سیمانی خارجی

بهترین عایق رطوبتی دیوار سیمانی خارجیدیوار سیمانی خارجی همیشه در معرض رطوبت و فرسایش است. از این رو باید از بهترین عایق رطوبتی برای آنها استفاده شود. پوشش مناسب برای این دیواره خارجی از نفوذ آب به داخل سازه و فرسایش آن جلوگیری می کند. از نمونه عایق های این دیوار می توان به موارد زیر اشاره کرد

چسب های پوششی

از این چسب برای درزها و شکستگی های موجود در دیوار سیمانی استفاده می شود. پیشنهاد میکنیم مقاله انواع چسب ساختمانی را نیز مطالعه نمایید.

ورق های ضد آب

این نوع پوشش از بهترین راهکارها برای جلوگیری از نشت رطوبت به داخل دیوار های سیمانی است. جنس ورقه ها معمولا از نوع فولاد های ضد زنگ است و در بازار به فراوانی یافت می شود.

ایزوگام

این سبک عایق به ور کلی ظاهر و جلوه زیبای برای ساختمان ندارد اما برای عایق بسیار کاربردی است. ایزوگام یکی از مقاوم ترین و مناسب ترین روش ها در مقابل نفوذ رطوبت به دیوار سیمانی است.

نکات کلی استعمال بهترین عایق رطوبتی

برای اینکه بهترین عایق رطوبتی بر روی دیوارها استعمال شود و کارایی مثبتی داشته باشد بهتر است نکاتی کلی در نظر گرفته شوند. لازم است قبل از انجام عایق از خشک بودن سطح اطمینان حاصل شود. درست است که نصب کردن بیشتر عایق ها آسان است اما بهتر است با کمک یک فرد متخصص انجام شود. در صورتی که عایق مورد استفاده نیاز به خشک شدن دارد بهتر است در فصل تابستان انجام شود. اگر بعد از انجام کار درزها و شکستگی های احتمالی پیش بیاید لازم است با چسب های مخصوص رفع شود.